Header Noord-Korea van twee standbeelden in Pyongyang

Projecten

Naast het samenstellen, organiseren en aanbieden van reizen houdt CultureRoad zich ook bezig met andere projecten op het gebied van cultuur. Sommige projecten zijn eenmalig, andere zijn een jaarlijks terugkerend fenomeen. Allemaal hebben ze te maken met één van onze kenmerken; reizen, erfgoed en toerisme.

Specialismen waarin je ons makkelijk kan inzetten zijn:
– Webredactie;
– Social media;
– Projectplannen opstellen;
– Online/offline communicatie/marketing;
– Creatieve oplossingen

We doen dit alles volgens het zelf ontwikkelde PUB concept.

Persoonlijk

We zijn benaderbaar. Elk project vraagt weer zijn eigen handelswijze. We denken hier graag in mee.

Uniek

Out-of-the-box denken is iets dat wij tot in de puntjes beheersen.

Betaalbaar

Bij duidelijke afspraken horen natuurlijk ook budgetafspraken. Voor beide kanten is het altijd goed om te weten waar je aan toe bent.

Rubberboot Missie

Jaarlijks organiseren wij de Rubberboot Missie in Utrecht. De Rubberoot Missie is een dag vol plezier met opblaasboten door de grachten van Utrecht. Het is gratis en iedereen mag in principe meedoen.

De Rubberboot Missie staat dan ook voor een herwaardering van de Utrechtse binnenstad. Vaak is het uitzicht vanaf het water op de binnenstad van heel anders dan vanaf de kade. Na afloop van de Rubberoot Missie is er ook een Rubberboot Missie Afterparty.

De Rubberboot Missie is ooit begonnen in Amsterdam, maar is in Utrecht doorgegroeid tot een toonaangevend  evenement. In de loop der jaren hebben we hiervoor verschillende ambassadeurs mogen verwelkomen, zoals FeestDJRuud, Kees van Hondt en Johan Vlemmix. In 2015 wist de Rubberboot Missie een wereldrecord te vestigen met de grootste opblaasboottocht ter wereld. Daarnaast wisten we in de loop der jaren vele nieuwsitems te bereiken bij onder meer CNN, Indian Times, MSN.COM, Yahoo! Mexico, Guardian, NOS Journaal en 3FM.

Meer info: www.rubberbootmissie.com
Facebook: facebook.com/rubberbootmissie
Twitter:twitter.com/rubberbootmissi
Instagram: @rubberbootmissie

USE-IT

Als eerste organisatie hebben wij in 2015 en 2017 de USE-IT Utrecht uitgebracht. Een stadsplattegrond voor jonge reizigers gemaakt door locals. 

De USE-IT Utrecht hebben wij in opdracht van Toerisme Utrecht uitgebracht. De kaart is gemaakt door locals en bevat relevante informatie voor bezoekers (maar ook bewoners) van Utrecht. Ze geeft antwoord op vragen als: Zijn er ergens gratis concerten? Welk museum moet ik echt bezoeken? Wat is nu een leuke barretje buiten het centrum? Waar vind ik de beste pizza van de stad?

Enkele voordelen van de USE-IT plattegronden zijn:

  • Gratis;
  • Unieke content;
  • Gemaakt door locals;
  • Gericht op jonge reizigers;
  • Engelstalig;
  • Up-to-date (jaarlijks een nieuwe editie);
  • Europees verspreid (we zijn onderdeel van USE-IT Europe).

Meer info: www.use-it.travel
Facebook: facebook.com/useitutrecht

I Know This Great Little Place In Utrecht

Great Little PlaceIn 2013 hebben wij met een groep liefhebbers van Utrecht de Facebookpagina ‘I Know This Great Little Place In Utrecht’ (oftewel GLP), opgericht. Binnen korte tijd wisten deze pagina een van de grootste Facebookpagina’s in Utrecht te worden, met 25.000 fans.

Het concept ‘I Know Great Little Place’ komt uit Londen, waar het enkele jaren geleden is opgericht. Sindsdien zijn er Facebookpagina’s in steden over de gehele wereld ontstaan. Samen met een team van circa 15 mensen wordt de pagina onderhouden en plaatsen we enkele malen per week foto’s met een korte tekst van een bijzondere locatie in Utrecht.

Een Great Little Place wordt definieerd als een ‘shout out’ naar de kleinere zaken. Plekken waarvan je eigenlijk vergeten was dat ze er waren, die net nieuw zijn en net even dat extra aandacht verdienen of juist omdat ze gewoon zo goed zijn dat ze het verdienen. Plekken worden zelf uitgekozen door het team en er wordt dan ook niet betaald om op de pagina te staan.

Meer info: www.greatlittleplace.com
Facebook: facebook.com/greatlittleplaceutrecht
Twitter: twitter.com/glputrecht
Instagram: @glp_utrecht

Nationale Archeologiedagen

Projecten_NAT_ARCHIn 2015 hebben wij meegeholpen met de oprichting, ontwikkeling en uitvoering van de eerste Nationale Archeologiedagen in Nederland. De Nationale Archeologiedagen zijn de dagen waarop iedere Nederlander die geïnteresseerd is in het land waar hij op woont, kennis kan maken met alle facetten van archeologie in Nederland.

De dagen brengen het verleden tot leven, vertellen het verhaal van vroeger en zijn een unieke gelegenheid om eens mee te kijken wat er allemaal in de Nederlandse bodem verborgen zit en zat. Voor de Nationale Archeologiedagen waren wij verantwoordelijk voor de webredactie en online coördinatie. Dit alles gebeurde met veel succes, uiteindelijk waren er 23.000 bezoekers op 70 verschillende locaties in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.

Meer info: www.archeologiedagen.nl
Facebook: facebook.com/nationalearcheologiedag
Twitter: twitter.com/archeodagen
Instagram: @archeologiedagen

MeerHierover

Projecten_MEER_HIERIn samenwerking met Linkeroever hebben wij de webredactie gedaan voor MeerHierover.

Meerhierover levert online informatie over bijzondere gebouwen en plekken. Deze informatie wordt ontsloten door zogenaamde tags die een QR-code of NFC-chip bevatten. Door de tag met een mobiel apparaat te scannen krijgt de gebruiker informatie te zien. Deze informatie bestaat uit een korte teksten, fotomateriaal en/of video’s die meer over het gebouw of de locatie vertellen. In 2014 en 2015 heeft CultureRoad bijna 500 tags verwerkt en van informatie voorzien.

Meer informatie: info.meerhierover.nl

Erfgoedstem

erfgoedstemVanaf 2012 was CultureRoad verantwoordelijk voor de web- en nieuwsredactie van verschillende overheidswebsites op het gebied van erfgoed en archeologie. Ook heeft CultureRoad de nieuwsredactie verzorgd voor de erfgoednieuws-website ‘Erfgoedstem’.

Naast de nieuwsredactie, waren we samen met een extern team verantwoordelijk voor de redactie en verzending van de wekelijkse Erfgoedstem nieuwsbrief. Ook verzorgde CultureRoad in die periode de marketing, aqcuisitie en beheer van de sites Erfgoedvacatures.nl. Tijdens deze werkzaamheden hebben we veel ervaring opgedaan met het opstellen van projectplannen rondom online (erfgoed)marketing. Hierbij werd nauw samengewerkt met organisaties als ErfgoedLab, Linkeroever en de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed.

Het doel van de Erfgoedstem is het bevorderen van gezamenlijkheid in de erfgoedsector. Een belangrijke subdoelstellingen zijn het zijn van een kenniscentrum op het gebied van erfgoednieuws  en  het vergroten van publiek draagvlak voor het werk van de sector.

Voor deze websites verzorgde CultureRoad de webredactie:

Meer info: www.erfgoedstem.nl
Facebook: facebook.com/erfgoed

Loading...
Facebook Messenger for Wordpress